Kui sõiduki armatuurlaual süttib mootorituli, annab see märku sellest, et auto pardaarvuti on tuvastanud kõrvalekalde süsteemide töös. On ka võimalus, et mootorituli ei sütti, aga sõiduk on hakanud mingil põhjusel veidralt käituma. Tekkinud on olukord, kus tuleks sõiduki hingeelu lähemalt uurida.
Autodiagnostikaga me põhitegevusena ei tegele. Aga ükski autoremondi töökoda ei saa tänapäeval läbi ilma vastavate seadmeteta ja elementaarse diagnostika teostamise võimaluseta. Mida kaasaegsemaks muutuvad sõidukid, seda keerukamateks muutuvad ka nende süsteemid.
Nüüdseks juhivad enamjaolt sõiduki erinevaid seadmeid ning nende funksioone sõidukis asuvad moodulid ehk pardaarvutid. Hea on see, et need moodulid oskavad ise andmeid analüüsida, salvestada ja välja anda vajalikku informatsiooni diagnostikaseadmete kaudu. See muudab erinevate süsteemitõrgete tuvastamise ja kõrvaldamise tänapäeval lihtsamaks.
Meie kasutame oma töös Launch, Delphi ja Vag-Com diagnostikaseadmeid. Need võimaldavad meil teostada sõidukitel erinevaid teste, jälgida andmeid reaalajas, lähtestada seadeid, nullida õlivälpasi, vahetada elektrilise käsipiduri klotse, programmeerida rehvirõhu andureid, lugeda moodulite ehk pardaarvutite veakoode ning analüüsida ja kustutada neid. Antud diagnostika seadmed liigitatakse universaalsete seadmete alla, mis võimaldavad eri marki sõidukitel teostada erinavaid põhjalikke toiminguid rikete tuvastamiseks.
Kahjuks aga ei võimalda universaalsed autodiagnostika seadmed seda kõike 100% ulatuses. Keerukamate probleemide lahendamiseks võib tekkida vajadus süsteemi ulatuslikumaks ja täpsemaks diagnoosimiseks või programmeerimiseks. Seda võimaldavad aga ainult sõiduki margikohased testrid ja need asuvad esindustes.